Standardbetingelser for oppsett og bruk av Styretavla fra Styretavla AS

Ikrafttredelse: 9. september 2025 (erstatter betingelser mars 2018)
Leverandør: Styretavla AS, org.nr. 920 853 811, Bogstadveien 27B, 0355 Oslo.

 

 

1. Avtaleparter

Avtalen er inngått mellom Styretavla AS (“Leverandøren”) og det aktuelle boligselskap (“Kunden”).

2. Løsningen

Styretavla er en digital informasjons- og signage-løsning for sameier og borettslag. Løsningen består av maskinvare (skjermer, kapsling, nettverksutstyr, rammer, plexiglass m.m.) og programvare levert som lisens.

  • Maskinvare kan leveres som kjøp eller leasing.
  • Hardwaren leveres kun med Styretavla AS’ løsning og er underlagt lisens med 5 års bindingstid fra oppstart.
  • Løsningen gir Kunde rett til bruk, administrasjonsverktøy for innhold, driftstjenester og support.

3. Alternativer for avtale

3.1 Leasing

  • Ved leasing gjelder pris, betalingsplan og øvrige vilkår som fremgår av avtalen Kunden signerer direkte med leasingselskapet.
  • Programvarelisens, drift og support i 5 år er inkludert i leasingprisen.
  • Etter bindingstidens utløp tilbys ny lisensavtale eller forlengelse etter gjeldende betingelser.
  • Avhengig av leasingselskap kan finansieringen ha fast rente eller flytende rente. Kunde er ansvarlig for å sette seg inn i vilkårene som fremgår av leasingkontrakten.
  • Maskinvare eies av leasingselskapet i hele leasingperioden. Etter utløpt avtale kan utstyr tilbakeleveres, kjøpes ut eller avtales videreført, avhengig av leasingselskapets vilkår.
  • Ved inngåelse av leasingkontakt vil det tilkomme en oppstartskostnad på leasingavtalen. Prisen vil være 1000kr , avhengig av gjeldene pris hos leasingsselskap. Styretavla garanterer for at engs vil ikke overstige 1000kr. 

3.2 Kjøp

  • Ved kjøp overføres eiendomsrett til Kunden når full betaling er gjennomført.
  • I tillegg tegner Kunden en separat lisensavtale på 5 år for programvare, drift og support.
  • Etter bindingstidens utløp kan lisensen fornyes med årlig oppsigelse og 3 måneders varsel.

3.3 Kun lisenskunder

  • Dersom Kunden allerede har egnet maskinvare levert av Styretavla eller annen godkjent tredjepart, kan det inngås en ren lisensavtale.
  • Kunden betaler kun for programvarelisens, drift og support med 5 års bindingstid.
  • Krav til kompatibel maskinvare spesifiseres i avtalen.

4. Leverandørens forpliktelser og rettigheter

  • Styretavla AS sørger for oppsett, montering (der avtalt), konfigurasjon og drift av programvaren.
  • Styretavla AS kan bestille og dekke strømtilkobling der nødvendig.
  • Styretavla AS har rett til å markedsføre aktiviteter, tilbud og budskap i dedikerte seksjoner.
  • Styretavla AS er ansvarlig for løpende drift og sikkerhetstesting. Planlagt vedlikehold varsles normalt på forhånd.

5. Kundens forpliktelser og rettigheter

  • Kunde skal gi tilgang til lokaler for service/vedlikehold, og skal ikke tildekke skjermene.
  • Kunde er ansvarlig for å bruke Styretavla AS’ programvare og ikke installere tredjeparts programvare på skjermene.
  • Kunde har kontroll over eget innhold og minst 2/3 av skjermens piksler.
  • Ved endring av kontaktperson skal Styretavla AS informeres umiddelbart.
  • Kunden er ansvarlig for skade/hærverk og bør ha egnet forsikring.

6. Tilgangskontroll

  • Tilgang skjer via registrert e‑post og passord.
  • Kunde er ansvarlig for at brukernavn og passord ikke kommer på avveie.
  • Misbruk som følge av Kundens forhold er Kundens ansvar både økonomisk og rettslig.
  • Styretavla AS bistår med tilgangsadministrasjon innenfor normal arbeidstid.

7. Brukerstøtte / support

  • Support tilbys via nettside/e‑post (hverdager 09–16).
  • Kritiske driftsfeil behandles prioritert.

8. Pris og fakturering

  • Leasing: Pris, betalingsplan og rentevilkår følger leasingkontrakten. Programvarelisens og drift i 5 år er inkludert i leasingprisen.
  • Kjøp: Kunden betaler investeringskostnad ved levering. Lisenskostnad faktureres forskuddsvis per år i 5 års bindingstid.
  • Kun lisens: Kunden betaler lisens og drift som avtalt, forskuddsvis.
  • Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter og gebyrer etter loven.
  • Styretavla AS kan årlig prisjustere lisensbeløp iht. KPI og dokumenterte kostnadsendringer med 30 dagers varsel. Gjelder ikke ved aktiv leasingavtale.

9. Annonser og informasjon

  • Løsningen kan inneholde annonser og faste seksjoner reservert Styretavla AS. Kunde kan ikke endre disse.
  • Kunde har alltid råderett over modul-, meldings- og mal-seksjoner i samsvar med kontrakt.

10. Rengjøring og vedlikehold

  • Kun tørr klut skal benyttes ved rengjøring for å unngå skade på skjerm og ventilasjon.
  • Kunde skal straks melde inn feil/skade. Styretavla AS kan bistå med reparasjon/bytte etter avtalt vederlag.

11. Personopplysninger

  • Kunde er behandlingsansvarlig for innhold og Styretavla AS databehandler.
  • Styretavla AS skal kun behandle personopplysninger i samsvar med databehandleravtalen (DPA) og gjeldende regelverk.
  • Ved opphør slettes eller tilbakeleveres data, med mindre annet følger av lov.

12. Ansvar og skader

  • Styretavla AS er ansvarlig for feil ved programvare og maskinvare innenfor garanti.
  • Styretavla AS er ikke ansvarlig for indirekte tap som driftstap eller tapt fortjeneste.
  • Totalt ansvar begrenses til Kundens vederlag de siste 12 måneder.
  • Ved hærverk skal Kunde melde til forsikringsselskap. Styretavla AS kan tilby reparasjon/bytte mot vederlag.
  • Skjermer som ødelegges utover normal bruk, men ikke av hærverk, byttes uten kostnad innenfor 5 års binding.

13. Avtalens varighet

  • Avtalen løper i 5 år fra oppstart.
  • Etter 5 år løper avtalen videre årlig med 3 måneders oppsigelsesfrist.
  • Kunde kan ikke si opp avtalen i bindingstiden. Brudd medfører gebyr NOK 10.000 per skjerm + resterende lisens/servicekostnader for bindingstiden.
  • Ved vesentlig mislighold fra Leverandøren kan Kunde si opp og beholde maskinvare som er kjøpt.
  • Ved vesentlig mislighold fra Kunde kan Leverandøren heve avtalen og kreve betaling for bindingstiden.
  • For leasing gjelder i tillegg de særvilkår som fremgår av leasingavtalen.

14. Force majeure

Partene fritas for ansvar ved hendelser utenfor rimelig kontroll (naturkatastrofer, krig, pandemi, pålegg m.m.) så lenge hindringen varer.

15. Tvister

Tvister søkes løst i minnelighet. Dersom det ikke lar seg gjøre, skal saken behandles av Oslo tingrett etter norsk rett.

16. Endring av vilkår

Styretavla AS kan endre vilkår med 30 dagers varsel. Varsel anses gitt når sendt til registrert e‑postadresse og styreleder i Kundens selskap.

Interessert i å investere i Styretavla AS?

Send inn skjema nedenfor så tar vi kontakt.

Få internett i oppgangen

Vi prøver så godt vi kan å fikse en god deal til dere

Kontakt oss

Fyll inn skjemaet under så tar vi kontakt.